loading...
تکس دانلود |نرم افزار، بازی، کتاب، عکس، موبایل
آخرین ارسال های انجمن
Arash بازدید : 5730 چهارشنبه 04 بهمن 1391 نظرات (1)

 

 

 

لغات درس هفتم

لغات درس هفتم

Actually

واقعاً

Agree about

موافق بودن درباره

Appointment

قرار ملاقات

Backache

كمر درد

Behaviour

رفتار

Birthday

روز تولد

Comment about

تفسير درباره

Common

معمولي – متداول – مشترك

Composition

‌انشا – متن

Conversation

مكالمه

Date

تاريخ

Depend on

بستگي داشتن به

Depend on

شرح دادن

Different from

متفاوت بودن از

Disagree about

مخالف بودن درباره

Education

تحصيل – تحصيلات

Expect

توقع داشتن

Expression

اظهار داشتن – اصطلاح

Finger

انگشت

Fixed

ثابت

friendly

سلام و احوالپرسي

Headache

سردرد

Health

سلامتي

   

How is every thing with you ?

چطوريد ؟ با اوضاع چطوريد؟

جمله شرطي نوع دوم

دستور زبان
دستور زبان يا گرامر اين درس درباره جمله شرطي نوع دوم است كه در زير به شرح آن مي پردازيم:
1 – در درس قبل با جمله شرطي نوع اول آشنا شديد و ياد گرفتيد كه جمله شرطي از دو قسمت تشكيل مي شود. قسمت اول «قسمت شرط» نام دارد كه كلمه If به معناي «اگر» در آن است و قسمت دوم «جواب شرط» است كه معناي جمله شرطي را كامل مي كند. مانند:

If you study hard, you will pass the exam.

   

آينده ساده

حال ساده

اگر شما سخت مطالعه كنيد، شما امتحان را خواهيد گذراند.
در شرطي نوع اول فعل قسمت شرط «حال ساده» و فعل قسمت جواب شرط «آينده ساده» مي باشد شرطي نوع اول واقعي و امكان پذير است.

 

2 – در شرطي نوع دوم فعل قسمت شرط «گذشته ساده» و فعل قسمت جواب شرط «آينده ساده در گذشته» است . مانند :

If you studied hard, you would pass the exam.

   

آينده ساده در گذشته

گذشته ساده

اگر شما سخت مطالعه مي كرديد، شما امتحان را مي گذرانديد.
شرطي نوع دوم غيرواقعي و محتمل است.

 

3 – شرطي نوع اول و دوم را با قسمت «جواب شرط» سؤالي مي كنيم. (قسمت شرطي هرگز سؤالي نمي شود) مانند :

Where would you work if you were a professer?

اگر شما يك استاد بوديد، كجا كار مي كرديد؟

 

4 – هرگاه در شرطي نوع دوم لازم باشد كه از فعل to be استفاده كنيم بهتر است براي همه فاعل ها (حتي اول شخص و سوم شخص مفرد) از were استفاده كنيم. مانند :

اگر من به جاي تو بودم ، آن را مي خريدم.

If I were you, I would buy it.

اگر او اينجا بود، من حقيقت را به او مي گفتم

If she were here, I would tell her the truth.

اگر او مرد ثروتمندي بود، او يك باغ بزرگ مي خريد.

If he were a rich man, he would buy a big garden.

 

5 – پس فرمول شرطي نوع دوم به صورت زير است:
If + فاعل+ زمان گذشته ساده ….. +فاعل + زمان اينده در گذشته + ….

اكنون به چند مثال ديگر از شرطي نوع دوم توجه كنيد: اگر شما اينجا بوديد من براي شما غذا مي پختم .

If you were here, I would cook dinner for you.

اگر من يك دكتر بودم، من آن مردم مريض را معالجه مي كردم.

If I were a doctor, I would cure these sick people.

من خيلي خوشحال مي بودم اگر شما اينجا بوديد.

I would be very happy if you were here.

اگر من به جاي شما بودم، در اين شركت كار مي كردم.

If I were you, I would work in this company.

كاربرد زبان
بخش كاربرد زبان اين درس راجع به پرسش در مورد تاريخ است.

A – when is your appointment with the doctor?
B – I think its on sixteenth.
A – Its on next Wednesday,isn’t it?
B- yes,that’s right.

در انگليسي حرف اضافه قبل از روزهاي هفته و روزهاي خاص سال مانند تولد و وفات و غيره (on) مي باشد و حرف اضافه قبل از ماه – سال – فصل و قرن (In) مي باشد.

 

تمرين درس هفتم

1 – If you helped me I ….. the job perfectly.
1) do
2) did
3) could do
4) could done

 

2- They would come to see me if I …. So busy.

1)didn’t
2)wasn’t
3) weren’t
4) am not

 

3 – If the man walked carefully , he …….

1) didn’t fall down
2) weren’t fall down
3) wasn’t fall down
4) wouldn’t fall down

 

4 – where would you work if you …. A professor?

1) are
2) were
3) have been
4) had been

 

5 – If I …….tired, I would play football.

1) am not
2) were not
3) haven’t been
4)hadn’t been

 

6 – This ……is good for headache.

1) medicine
2) illness
3)disease
4) health

 

7 – you can see …. Of cans in this supermarket.

1) rows
2) coins
3) bottles
4) jars

 

8 – How long can you … your breath?

1) take apart
2) depend on
3) continue
4)hold

 

9 – The purpose of ……is to let both people agree on something.

1) greeting
2) appointment
3)small talk
4) opinion

 

10 – people usually agree about weather, so it is a safe… for small talk.

1) topic
2)opinion
3)meeting
4) politic

 

1

3

6

1

2

3

7

1

3

4

8

4

4

2

9

3

5

2

10

1

 

+ نوشته شده توسط علی اکبردهقانی در چهارشنبه هفتم اردیبهشت 1390 و ساعت 18:40 | نظر بدهید

درس ششم
جمله شرطي , ضماير تأكيدي و انعكاسي

دستور زبان يا گرامر اين درس از دو قسمت تشكيل شده است. بخش اول آن راجع به If clause (جمله شرطي) است و بخش دوم آن درباره ضماير تأكيدي و انعكاسي به نام self pronouns مي باشد كه در زير شرح داده مي شوند.

 

1 – جمله شرطي جمله اي است كه از دو قسمت تشكيل شده است: قسمت شرط كه كلمه if به معناي (اگر) در آن است. و قسمت ديگر كه جواب شرط است، كامل كننده مفهوم جمله شرطي مي باشد.

If you study hard , you will pass the exam .

جواب شرط شرط

2 – اگر قسمت شرط اول بيايد و پس از آن جواب شرط بيايد بين آنها بايد حتماً كاما قرار بگيرد. اما اگر اول جواب شرط بيايد و پس از آن قسمت شرط بيايد نيازي به كاما نيست. از لحاظ گرامري و ازلحاظ معني هر دو حالت صحيح است.

If you study hard, you will pass the exam.
You will pass the exam if you study hard.

3 – جمله شرطي در انگليسي سه نوع است، شما در اين درس با جمله شرطي نوع اول آشنا مي شويد. فرمول شرطي نوع اول به صورت زير است :

If + فاعل + زمان حال ساده …..+ فاعل+ زمان آينده ….. طبق فرمول بالا زمان قسمت شرط جمله شرطي نوع اول «زمان حال ساده» و جواب شرط «آينده ساده» مي باشد، مانند :

If I see him, I will tell him the truth.

اگر من او را ببينم، من به او حقيقت را خواهم گرفت.

If she comes late , I will punish her.

اگر او دير بيايد، من او را تنبيه خواهم كرد.

I will go to see my friend if I finish my homework soon.

من خواهم رفت كه علي را ببينم اگر تكاليفم را زود تمام كنم.

You will get there in time if you take a taxi.

شما قبل از وقت به آنجا خواهيد رسيد اگر كه يك تاكسي بگيريد.

4 – جمله شرطي با قسمت «جواب شرطي» آن سؤالي مي شود مانند :

Will you get there in time if you take a taxi?

آيا شما قبل از وقت به آنجا خواهيد رسيد اگر يك تاكسي بگيريد؟

If you see him, will you tell him the truth?

اگر شما او را ببينيد آيا حقيقت را به او خواهيد گفت ؟

5 – ضماير تأكيد و انعكاسي در انگليسي به شرح زير هستند:

Myself خودم
Yourself خودت
Himself
Herself خودش
Itself

Ourselves خودمان
Yourselves خودتان
Themselves خودشان

اگر اين ضماير در جمله بلافاصله بعد از فاعل يا مفعول بدون حرف اضافه اي به كار روند، «تأكيدي» هستند مانند :

she herself went to school yesterday.

انعکاسی

او ديروز خودش به مدرسه رفت.

I cleaned the room myself yesterday.

تاکیدی

من ديروز خودم اتاق را تميز كردم.

I bought it itself from the store.

تاکیدی

من خود آن را از فروشگاه خريدم.

اما اگر اين ضمايردر جمله بلافاصله بعد از فعل اصلي و يا همراه با يكي از حروف to,by,for پس از مفعول جمله بيايند «انعكاسي» هستند زيرا عمل فاعل روي خودش انجام مي شود مانند :


من به خودم صدمه زدم .

I hurt myself .

انعکاسی

او براي خودش مقداري چاي درست كرد.

She made some tea for herself .

 

انعكاسي

 

من اتومبيل را خودم تعمير كردم .

I fixed the car by myself .

 

انعكاسي

 

 

كاربرد زبان

كاربرد زبان اين درس راجع به پرسش در مورد آب و هوا مي باشد.
هوا در تهران ، لندن ، اردبيل چگونه است؟

A – How is the weather in Tehran, London , Ardabil ?

آن بيشتر اوقات بد، سرد، مرطوب است .

B – Its most of the time bad, cold, humid.

آن نسبتاً جالب است.

Its rather interesting.

آن خيلي داغ است.

Its very hot.

آن باراني است.

Its rainy.

آيا در كشور شما برف زيادي داريد؟

A – Do you get a lot of snow in your county? B – Yes, quite a lot.

بله خيلي زياد

لغات درس ششم :

A short while

مدت كوتاهي

Advice

پند – نصيحت

All of a sudden

ناگهان

Bother

زحمت

Breath

نفس

Breathe

نفس كشيدن

Business

شغل

Coin

سكه

Cover

پوشش پوشاندن

Cure

معالجه كردن

Disease

بيماري

Extra

اضافي – زيادي

For no good reason

بدون دليل معيني

Giggle

ريز ريز خنديدن

Go hic

سكسكه كردن

Go on a picnic

به گردش رفتن

Herself

خودش

Hic

سكسكه

Hiccup

سكسكه كردن

Himself

خودش

Hold ones breath

نفس را نگه داشتن

Humid

مرطوب

Illness

بيماري

Itself

خودش

Jerk

منقبض شدن

Last

طول كشيدن

Lend

قرض دادن

Lucky

خوشبخت –خوش شانس

Medicine

دارو

Mind

اهميت دادن

Miss

از دست دادن

Most of the time

بيشتر اوقات

Mouth

دهان

Muscle

عضله – ماهيچه

My self

خودم

OBEY

اجازه دادن

Order

دستور دادن – سفارش دادن

Ourselves

خودمان

Paper bag

كيسه كاغذي – پاكت

Pay attention

توجه كردن

Picnic

گردش

Rainy

باراني

Record

ثبت و ضبط

Scare

ترساندن

Second

دومين

Secretary

منشي

Stop

متوقف كردن – ايستادن

Successful

موفق

Suddenly

ناگهان

Take a breath

نفس گرفتن

Themselves

خودشان

Try

سعي كردن

Unwell come

ناخوشايند

Wet

مرطوب

While

مدت

Your self

خودت

your selves

خودتان

   

تمرين درس ششم

1- You can take a taxi if you ……in a hurry.
1) will
2) do
3) are
4) should


2 – You wont learn English if you ……it.

1) not speak
2) don’t speak
3) didn’t speak
4) not speaking


3 – I ……..for a walk if it is fine.

1) to go
2) had go
3) have go
4) will go


4 – I have not found ……..a job yet.

1) my self
2) your self
3) breath
4) breathing

5 – Your mother ……wants to make the cake.

1) myself
2) yourself
3)it self
4)herself

6 – can you stop …..for a long time?

1) to breathe
2) breathe
3) breath
4) breathing

7 – Most of the time hiccups last only for a short time, last means..

1) pass
2) go on
3) take
4)get

8 – If the weather ……..nice tomorrow , we will go on a picnic.

1) will be
2) be
3) is
4) was

9 – If you invite him, …… come here?

1) he will
2) he wont
3) will he
4) had he

10 – Do you get …….snow in your contry? Yes, quite a lot.

1) many
2) very
3) a lot of
4) little

Answers:

1 3 6 4
2 2 7 2
3 4 8 3
4 1 9 3
5 4 10 3
+ نوشته شده توسط علی اکبردهقانی در جمعه بیست و ششم فروردین 1390 و ساعت 16:26 | 3 نظر

درس پنجم
حرف تعريف the

دستور زبان
دستور زبان يا گرامر اين درس درباره كاربرد حرف تعريف the در انگليسي و سؤالاتي است كه با كلمات who, what ساخته مي شوند.
1 – هر گاه اسمي براي شنونده آشنا (معين) باشد درجمله انگليسي بر سر آن از حرف تعريف the استفاده مي شود مانند :
لطفاً كيف را به من بده .

Give me the bag please.

كه در اينجا كيف براي شنونده آشنا است يعني شنونده مي داند كه منظور گوينده كدام كيف است. و يا در مثال زير :
من ديروز پسر را ديدم .

I saw the boy yesterday.

شنونده مي داند كه كدام پسر مورد بحث است.
من ديروز پسري را ديدم .

I saw a boy yesterday.

شنونده نمي داند كه كدام پسر مورد بحث است.

 

2 – حرف تعريف the همچنين قبل از صفات عالي، قبل ازاسامي اجرام آسماني ، قبل از نام آسمان و فضا، قبل از نام اقيانوس ها و درياها و رودخانه ها و خليج ها و سلسله كوهها نيز به كار مي رود.

3 – حرف تعريف the در موارد زير نيز به كار مي رود:

قبل از دو اسم كه مضاف و مضاف اليه واقع شوند مانند :

The legs of the table = پايه هاي ميز

قبل از اسمي كه بيانگر طبقه اي باشد مانند :

The students = دانش آموزان

قبل از صفت كه معرف يك طبقه باشد مانند :

The young = جوانان

قبل از اسامي كتب مذهبي

The Koran = قرآن

قبل از نام آلات موسيقي

The piano = پيانو

 

4 – هر گاه اسم در نظر شنونده ناآشنا باشد، بر سر آن از حرف تعريف a يا an استفاده مي شود.

A man = مردي – يك مرد
An egg = تخم مرغي – يك تخم مرغ

 

5- حرف تعريف a را معمولاً به عنوان عدد «يك» بر سر اسم به كار نمي بريم و اگر منظور بيان كردن رقم و عدد باشد از كلمه one استفاده مي شود. a فقط براي بيان ناآشنايي به كار مي رود.

6 – كلمه who به معناي (چه كسي) كلمه و قيد استفهامي است كه جانشين نام انسان است و بر سر جمله قرار مي گيرد مانند :

علي به من كمك مي كند.

Ali helps me

چه كسي به من كمك مي كند؟

who helps me?

پس از كلمه who (چه كسي) به فعل كمكي نيازي نيست و اگر فعل كمكي بياوريم مانند : چه كسي (واقعاً) به من كمك مي كند؟

who does help me ?

حالت فشار و تأكيد در جمله به وجود مي آيد. مثلاً در مثال بالا گوينده تأكيد و اصرار مي كند كه بداند چه كسي به او كمك مي كند. اكنون به يك مثال ديگر توجه كنيد : علي ديشب اينجا ماند .

Ali stayed here last night.

چه كسي ديشب اينجا ماند ؟

Who stayed here last night?

چه كسي واقعاً ديشب اينجا ماند ؟

Who did stay here last night?

 

7 – كلمه what به معناي (چه چيزي) نيز بر سر جمله قرار مي گيرد و جمله سؤالي مي شود. در اينجا هم نيازي به فعل كمكي نيست زيرا كلمه what نايب فاعل مي شود و اگر فعل كمكي بياوريم در اين صورت جمله غلط نيست اما حالت اصرار و تأكيد به جمله داده مي شود. به مثال هاي زير توجه كنيد:

چه چيزي در ايران مي رويد ؟

What grows in Iran?

چه چيزي (واقعاً) در ايران مي رويد ؟

What does grow in Iran?

اما زماني كه در جمله فاعل را بياوريم به فعل كمكي نياز هست مانند: او در دفتر چه كار مي كند؟

What does she do in the office?

او در آنجا چه كار مي كند؟

What is she doing there?

 

كاربرد زبان

بخش كاربرد زبان اين درس راجع به گفتگو درباره يك مكان است. تهران چه شكلي است؟

1 – what does Tehran look like?

آن شهري بزرگ، شلوغ،قشنگ،تميز است.

It’s a big , crowded, nice,clean city.

پايتخت ايران چيست؟

2 – what is the capital of Iran? Tehran, I think

فكر مي كنم تهران

I think Its Tehran

فكر مي كنم تهران است

Im not sure

مطمئن نيستم (نمي دانم)

شما نيز مي توانيد سؤالات از اين قبيل از دوستانتان بپرسيد و با هم تمرين كنيد. تهران چه شكلي است؟ آن شهر بزرگي است. آيا شهر بزرگي است ؟ آري ، آن شهر بسيار بزرگي است

 

لغات درس پنجم

Angrily

با عصبانيت

Apartment

آپارتمان

Aside

كنار

Bad luck

چه بدشانسي

Full of

پر از

Can

قوطي

Capital

پايتخت

Carton

جعبه

Chicken

جوجه

Come back

برگشتن

Completely

كاملاً

cream

خامه ، كرم

Crowded

شلوغ

delhi

دهلي

Get into trouble

به درد سر افتادن

Get mixed up

گيج شدن

Go hungry

گرسنگي كشيدن

Go on a trip

به سفر كوتاهي رفتن

Hate

متنفر بودن – تنفر داشتن

Have to

اجبار داشتن – بايستن

Jump

پريدن

Lazy

تنبل

Light

سبك – روشن

Lovely

دوست داشتني

March

ماه مارس

Million

ميليون

Miss

‌از دست دادن – دلتنگ شدن

Mixed up

آشفته

Museum

موزه

October

ماه اكتبر

Officer

افسر – كارمند

Once

روزي – يك بار

Park

پارك كردن

Polite

مؤدب

Population

جمعيت

Pot

ظرف

Put (sth) aside

چيزي را كنار گذاشتن

Round

دايره - گرد

Row

رديف

Sadly

با ناراحتي – با غم

Say goodbye

خداحافظي كردن

Seaside

كنار دريا

September

ماه سپتامبر

Shopping

خريد

Sit

نشستن

Spaghetti

اسپاگتي – ماكاروني

Sugar

شكر

Taste

مزه كردن – مزه داران

Tourist

توريست – جهانگرد

Toward

به طرف

Toy gun

تفنگ اسباب بازي

Without

بدون

Wood

چوب

   

 

 

تمرين درس پنجم

1 – who will answer ……telephone ?
1) a
2) an
3) the
4) by

 

2 – They arrived in Tehran …. Soptember.

1) on
2) in
3) the
4) by

 

3 – we arrived in London ……morning.

1) on
2) in
3)the
4) by

 

4- ….. was born in October? Ali was born in October.

1) who
2)whom
3)what
4)where

 

5- They haven’t seen each other since ………February.

1)a
2)an
3)the
4)__

 

6- Mary usually gets up early in ……morning.

1) the
2)a
3)an
4)any

 

7- The tourists arrived in …….Isfehan at 8.

1)the
2) to
3)at
4)__

 

8 - …… explained the lesson to us this morning?

1) when
2)where
3)what
4)who

 

9- ………did you see at the party last night?

1) when
2)who
3)what
4)whom

 

10 - ……….will you buy for her birthday?

1)who
2) whom
3)what
4)where

 

       
       
       
       
       

 

+ نوشته شده توسط علی اکبردهقانی در پنجشنبه بیست و پنجم فروردین 1390 و ساعت 13:44 | یک نظر

درس چهارم
دو فعل پشت سر , اسامي مركب

دستور زبان
در بخش دستور زبان اين درس ابتدا دو موضوع گرامري خوانده شده در گذشته را يادآوري مي كنيم.
سپس درباره رابطه دو فعل پشت سر هم در جمله انگليسي و درباره توصيف كننده هاي اسمي (اسامي مركب) مطالبي را بيان مي كنيم.

1 – در جمله انگليسي پس از فعل كمكي يا مُدال ، فعل اصلي به صورت «مصدر بدون to» مي آيد. مانند :
من بايد امشب اتاقم را تميز كنم.

I should clean my room tonigt.
 

فعل كمكي

فعل اصلي



او مي تواند انگليسي را به خوبي صحبت كند.

She can speak English well.
 

فعل كمكي

فعل اصلي



او امروز بايد به مدرسه برود.

He must go to school today.
 

فعل كمكي

فعل اصلي

همانطور كه در مثالهاي بالا مي بينيد حتي اگر فاعل سوم شخص مفرد باشد باز هم فعل هيچ دنباله اي نمي گيرد و به صورت «مصدر بدون to» است.



2 – حرف ربط that به معناي (كه) يك اتصال دهنده است كه مي تواند در جمله انگليسي به دنبال فاعل و فعل جمله اول بيايد و جمله دوم را به جمله اول متصل كند. حرف that را مي توان حذف كرد و معناي جمله و گرامر آن صحيح است.

I knew (that)you had passed the test.

من مي دانستم كهشما امتحان را قبول شده بوديد.

She thinks (that)they will come tomorrow.

او فكر مي كند كهآنها فردا مي ايند.

I think (that)Betty knows the address.

من فكر مي كنم كه بتي آدرس را بلد است.



3 – هر گاه افعال زير در جمله بيايند، فعل ديگري كه پس ازآنها مي آيد بايد به صورت «مصدر بدون to» باشد.

۱) want = خواستن
2) decide = تصميم گرفتن
3) plan = تصميم داشتن
4) wish = آرزو كردن
5) ask = پرسيدن
6) tell = گفتن
7) promise = قول دادن
8) forget = فراموش كردن
9) invite = دعوت كردن
10)mean = معني دادن - منظور داشتن11) learn = آموختن
12) try = سعي كردن
13) continue = ادامه دادن
14) intend = قصد داشتن
15) like = دوست داشتن
16) force = مجبور كردن
17) Premit = اجازه دادن
18) allow = اجازه دادن
19) agree = موافقت كردن
20) expect = ت hope = اميدوار بودن
22) choose = انتخاب كردن
23) prefer = ترجيح دادن
24) seem = به نظر رسيدن
25) advise = توصيه كردن
26) order = دستور دادن
27) refuse = خودداري كردن
28) beg = تمنا كردن
وقع داشتن

اكنون به چند مثال توجه كنيد
من مي خواهم امشب زود به رختخواب بروم

I want to go to bed early tonight.

او تصميم داشت كه به پاريس سفر كند.

She was planning to travel to Paris.

من ديشب فراموش كردم فيزيك را مطالعه كنم.

I forget to study physics last night.

من ترجيح مي دهم امشب اينجا بمانم.

I prefer to stay here tonight.

من تصميم گرفته ام كه اتومبيل را خودم تعمير كنم.

I have decided to fix the car by myself.

 

4 – در قسمت دوم گرامر اين درس كاربرد اسامي مركب توضيح داده شده است. اسم مركب از دو كلمه تشكيل مي شود كه يك اسم ، اسم ديگر را توصيف يا تعريف مي كند، مانند:

او يك معلم شيمي است.

She is a chemistry teacher.

من گلهاي بهاري را دوست دارم

I like spring flowers.

آنها كارگران شب هستند.

They are night workers.

در مثال هاي بالا كلمه هاي chemistry ، spring و night اسمهاي اول هستند كه اسم هاي دوم يعني teacher, flowers , workers را توصيف مي كنند. بنابراين اسم اولي، اسم دومي را توصيف مي كند و براي آن كار يك صفت را انجام مي دهد. اين اسم صفت گونه هميشه «مفرد» است اما اسم دوم ممكن است مفرد يا جمع باشد.
در اسامي مركب، اسم صفت گونه (اسم اول) اسم دوم رااز جهت ساختار، موقعيت مكاني، موقعيت زماني يا شيء توصيف مي كند . مانند :

A stone bridge (يك پل سنگي (ساختار
A mountain plant ( يك گياه كوهي ( موقعيت مكاني
A night class ( يك كلاس شبانه ( موقعيت زماني
A shoe store ( يك فروشگاه كفش ( موقعيت شيء

 

 

كاربرد زبان
بخش كاربرد زبان اين درس درباره معامله و داد و ستد كردن و چانه زدن مي باشد. به الگوهاي زير توجه كنيد و با دوستانتان تمرين كنيد.

آن ماشين اسباب بازي چند است؟

A- How much is that toy car?

چهار صد تومان

B- Tomans400

آن خيلي گران است.

A-Its very expensive.Do you will gree with 300toman

آيا با سيصد تومان موافقيد. من مي توانم به شما اجازه دهم كه 350 تومان بپردازيد.

I can let you pay 350 Tomans. That’s very low. Do you agree with 350 Tomans.

آيا خيلي پايين (كم ) است. با 350 تومان موافقيد؟

تمرين درس چهارم

پاسخ صحيح را از ميان گزينه هاي داده شده انتخاب كنيد.
1- my uncle works in a mine. He is a …….
1) machine
2) contryman
3) sailor
4) miner



2- All oliver got to eat every day was three…. Of watery soup.

1) bars
2) bowls
3) jars
4) loafs



3 – Dickens……many stories about poor children before he died.

1)worte
2)wirtes
3)has written
4)had written



4 – He orderd me …….her a cup of tea.

1) bring
2)to bring
3) brining
4) have bring



5 – I promise you…. You a reward if you pass the exam.

1) had given
2) have given
3) gave
4) to give



6 – They want………a new car this month.

1) to buy
2)buy
3)buying
4)bought



7- I asked him………me a letter.

1) to wirte
2)writing
3) wrote
4) written



8 – The poor worker dosent …… much money although he works hard.

1) got
2) pay
3) earn
4) give



9 – The books wich are about grammer are called……..

1) grammer book
2)grammers book
3)grammers books
4)grammer books



10 – The workers that work at night are called…….

1) worker nights
2)workers night
3)night workers
4)nights workers

Answers:

1 4 6 1
2 2 7 1
3 4 8 3
4 2 9 4
5 4 10 3

لغات درس چهارم

Against

در قبال

Although

اگرچه

Blow

وزيدن – فوت كردن

Boss

رئيس

Bowl

كاسه

Chemistry

شيمي

Coal

زغال سنگ

Complete

كامل كردن

Countryman

مرد روستايي

Cruel

ظالم

Earn

بدست آوردن

Feel

احساس كردن

Fell (sb)

براي كسي احساس غم كردن

France

فرانسه

Gold

طلا

Grammer

گرامر- دستور زبان

Hand(clock)

عقربه ساعت ديواري

Handel

دسته – جا به جا كردن – حمل كردن

Head

سر

How about

چه خبر از

Ill

بيمار

Iron

آهن

Law

قانون

Machine

ماشين – دستگاه

Metal

فلزي

Mine

معدن

Miner

معدن چي

Offer

تقديم كردن – پيشنهاد كردن

Prefer

ترجيح دادن

President

رئيس جمهور

Promise

قول دادن

Real

واقعي

Reason

دليل – علت

Stay with

ماندن با

Sad

ناراحت

Telegram

تلگرام – تلگراف

Terrible

وحشتناك

Touch

دست زدن – لمس كردن

Watery

آبكي

Wind

باد

+ نوشته شده توسط علی اکبردهقانی در پنجشنبه بیست و ششم اسفند 1389 و ساعت 16:50 | 2 نظر

1-I need a…………………..of soap,please.

a-bar b-jar c-bottle d-bag

2-Youll get in to ……………………….if you don’t know a foreign language.

a-hole b-record c-trouble d-business

3-The English exam was………………….very simple.I passed it successfully.

a-suddenly b-actually c-friendly d-politely

4-"Do you ……………… on his plan?"Yes ,we both have the same opinion of it.

a-turn b-disagree c-depend d-agree

5-The exam ……………..two hours.

a-helps b-waits c-lasts d-keeps

6-A …………..is a place where people make things usually with machines.

a-museum b-church c-stadium d-factory

7-It is …………..to make children work in factories.

a-kind b-upset c-against the law d-right

8-Boats sail on canals and rivers ."sail"means…………… .

a-lose b-move c-push d-right

9-Parents love their children.They cant be ………………………. To them.

a-kind b-clever c-pretty d-cruel

10-Miners do not …………………. much money although they work hard.

a-earn b-learn c-feel d-taste

Answers:

1

a

3

b

5

c

7

c

9

d

2

c

4

d

6

d

8

b

10

a

 

+ نوشته شده توسط علی اکبردهقانی در جمعه ششم اسفند 1389 و ساعت 18:51 | نظر بدهید

Relative Pronouns

ضمایر موصولی

A relative pronoun is a pronoun that introduces a relative clause. It is called a "relative" pronoun because it "relates" to the word that it modifies. Here is an example:

ضمایرموصولی ضمایری هستند که یک بندربطی راتولید می کنند.بدلیل اینکه به کلمه ای مرتبط می شود که آنرا تعریف می کندبه آن ضمیر موصولی می گویند.

  • The person who phoned me last night is my teacher.

In the above example, "who":relates to "person", which it modifies and introduces the relative clause "who phoned me last night"

  • درمثال بالا "who"به"person"مرتبط می شود که آن را تعریف می کند.

There are five relative pronouns: who, whom, whose, which, that*

پنج تا ضمیر موصولی وجوددارد: who, whom, whose, which, that

Who (subject) and whom (object) are generally only for people. Whose is for possession. Which is for things. That can be used for people** and things and as subject and object in defining relative clauses (clauses that are essential to the sentence and do not simply add extra information).

Relative pronouns can refer to singular or plural, and there is no difference between

Who(فاعل)وWhom(مفعول)عمولا درمورداشخاص بکار می روند.Whoseبرای مالکیت وWhichبرای اشیاءاست.Thatهم برای اشخاص واشیاء وفاعل ومفعول در تعریف بندهای ربطی به کار می رود.

Look at these examples showing defining and non-defining relative clauses:

 

example sentences
S=subject, O=object, P=possessive

notes

defining

S

- The person who phoned me last night is my teacher.
- The person that phoned me last night is my teacher.

That is preferable

- The car which hit me was yellow.
- The cars that hit me were yellow.

That is preferable

O

- The person whom I phoned last night is my teacher.
- The people who I phoned last night are my teachers.
- The person that I phoned last night is my teacher.
- The person I phoned last night is my teacher.

Whom is correct but very formal. The relative pronoun is optional.

- The car which I drive is old.
- The car that I drive is old.
- The car I drive is old.

That is preferable to which. The relative pronoun is optional.

P

- The student whose phone just rang should stand up.
- Students whose parents are wealthy pay extra.

 

- The police are looking for the car whose driver was masked.
- The police are looking for the car of which the driver was masked.

Of which is usual for things, but whose is sometimes possible

non-defining

S

- Mrs Pratt, who is very kind, is my teacher.

 

- The car, which was a taxi, exploded.
- The cars, which were taxis, exploded.

 

O

- Mrs Pratt, whom I like very much, is my teacher.
- Mr and Mrs Pratt, who I like very much, are my teachers.

Whom is correct but very formal. Who is normal.

- The car, which I was driving at the time, suddenly caught fire.

 

P

- My brother, whose phone you just heard, is a doctor.

 

- The car, whose driver jumped out just before the accident, was completely destroyed.
- The car, the driver of which jumped out just before the accident, was completely destroyed.

Of which is usual for things, but whose is sometimes possible

+ نوشته شده توسط علی اکبردهقانی در سه شنبه بیست و ششم بهمن 1389 و ساعت 17:7 | آرشیو نظرات

درس سوم
ضماير و قيدهاي موصولي (
Relative prononuns)

دستور زبان
دستور زبان اين درس درباره ضماير و قيدهاي موصولي (
Relative prononuns) مي باشد كه در زير به شرح آن مي پردازيم.
1 – كلمات who (چه كسي) ، whom‌(چه كسي را) ، which( كدام) ،whose( مال چه كسي) هر گاه در اول جمله بيايند، سؤال مي سازند مانند :

Who is your teacher?

چه كسي معلم شماست؟

Whom do you see in this picture?

شما چه كسي را در اين عكس مي بينيد؟

Which chanel are watching?

شما كدام كانال را داريد تماشا مي كنيد؟

Whose car is it ?

اين اتومبيل چه كسي است؟

اما هنگامي كه اين كلمات در ميان جمله مي آيند، نقش يك اتصال دهنده را دارند و ضمير موصولي ناميده مي شوند، زيرا اتصال دهنده فاعل به فعل يا فاعل به مفعول يا چيزي به انسان هستند. به مثال هاي زير توجه كنيد:

The girl who won the game is my sister.

دختري كه مسابقه را برد، خواهر من است.

I have eaten the cake which you made for me.

من كيكي را كه شما برايم درست كرديد، خورده ام

I am doing the test which my teacher gave me.

من دارم تمريني را انجام مي دهم كه معلمم به من داد

 

2 – به جاي قيدهاي موصولي which , whom, who مي توان از حرف ربط that به معناي (كه) استفاده كرد.

3 – هر گاه ضماير موصولي، نقش مفعولي داشته باشند، يعني در جمله پس از آنها فاعل داشته باشيم، مي توانيم ضمير موصولي را حذف كنيم و جمله معني و گرامر صحيح است. مانند :

The shirt (which / that)you bought was very expensive.

 
 

فاعل ضمير موصولی

   
         




The shirt you bought was very expensive

 

فاعل

 

(ضميرموصولي حذف شده)

پيراهني كه شما خريديد، خيلي گران بود.
ملاحظه مي كنيد كه پس از ضمير موصولي، فاعل داريم بنابراين مي توانيم ضمير موصولي را حذف كنيم.

 

كاربرد زبان
در بخش كاربرد زبان اين درس درباره پرسيدن قيمت چيزها صحبت مي شود. براي پرسيدن قيمت از How much استفاده مي كنيم. مانند :

اين چند است ؟

How much is this?

يك قالب صابون چند مي شود؟

How much is a bar of soap?

يك بطري شير چند است؟

How much is a bottle of milk?

اوه، تقريباً 300 تومان

Oh, about 300 tomans?

مطمئن نيستم (نمي دانم)

Im not sure.

 

تمرين درس سوم

پاسخ صحيح را از ميان گزينه هاي داده شده انتخاب كنيد.

1- The girl …. Eyes are blue is my sister.
1) who
2) whom
3) whose
4) which

 

2 – Do you remember…… you saw yesterday?

1)who
2)whom
3)whose
4)which

 

3- The problem…….I solved was very difficult.

1) who
2)whom
3)whose
4)which

 

4 – These are birds ……..fly south in autumn

1) who
2)whom
3)whose
4)that

 

5-The man………had bought this house was young.

1)who
2)whom
3)which
4)whose

 

6- The boy……..you invited was late.

1)who
2)whom
3)whose
4)which

 

7- The man……..car is red is my father.

1) who
2)whom
3)whose
4)which

 

8 – The man ……traveled to the moon was from U.S.A.

1)whom
2)whose
3)which
4) that

 

9 – A bar f soap ……200 Tomans.

1) pays
2)offers
3)costs
4)puts

 

10 – There are thousands of tiny light bulbs in toy town. Tiny means….

1)tall
2)small
3)full
4)short

* لغات درس سوم

A foot wide

يك فوت پهنا

Airport

فرودگاه

Along

درطول

Altogether

درمجموع

Bar

قالب

Biscuit

بيسكويت

Bottle

Bottle

Bridge

پل

Canal

كانال – مسير

Childs wabon

كالسكه بچه

Chocolate

شكلات

Church

كليسا

Coach

كالسكه – مربي

Cost

هزينه داشتن – ارزش داشتن

Doll house

خانه عروسكي

Employ

استخدام كردن

Even

حتي

Fairy land

سرزمين افسانه اي

Glow

تابيدن – درخشيدن

Golden

طلايي

Hammer

چكش

Highway

بزرگراه

History

تاريخ

Holland

هلند

Hurt

آسيب ديدن – آسيب زدن

Jam

مربا

Jar

شيشه – ظرف

Light

روشنايي – چراغ- لامپ

Light up

روشن شدن

Leaf

تكه – قرص (نان)

Match

مسابقه – كبريت

Merry – go – round

چرخ فلك

Low

پايين

Magazine

مجله

Model

مدل – الگو

Offer

تقديم كردن – تعارف كردن

Packet

بسته – پاكت – جيب

Price

قيمت

Pull

كشيدن

Punish

تنبيه كردن

Repair

تعمير كردن

Run along

در مسير رفتن

Sail (n)

بادبان

Sial(v)

ملواني كردن

Soap

صابون

Soft drink

نوشيدني بدون الكل

Soup

سوپ

Speed

سرعت

Stone

سنگ

Through

از ميان

Thumb

كوچك – ريز

Toy

اسباب بازي

Track

مسير

Waist

كمر

Walk

قدم زدن – راه رفتن

War

جنگ

Whole

تمام

   

 

+ نوشته شده توسط علی اکبردهقانی در جمعه پانزدهم بهمن 1389 و ساعت 22:27 | آرشیو نظرات

درس دوم
كاربرد Any, No

دستورزبان
دستور زبان يا گرامر اين درس درباره كاربرد Any, No در جملات انگليسي

مي باشد. همچنين در اين درس با ضماير ملكي آشنا مي شويد.
1 – any به معناي (هيچ مقدار – هيچ تعداد) در جملات منفي يا سؤالي انگليسي

به كار مي رود. (كاربرد any در حالت منفي)

I have not any friends in this city.

من هيچ دوستي در اين شهر ندارم.

Have you any friends in this city?

آيا شما هيچ دوستي در اين شهر داريد؟

 

2 – no به معناي (هيچ مقدار – هيچ تعداد) در جملات مثبت بر سر اسم مي آيد

و حالت منفي به جمله مي دهد.

I have no friends in this city.

(كاربرد no در جمله مثبت)
من هيچ دوستي دراين شهر ندارم.

 

3 – همانطور كه ملاحظه مي كنيد any , no معناي يكساني در اين درس دارند.

هر دوی no , any بر سر اسم مي آيند.

4 – any , no هم بر سر اسامي قابل شمارش مي آيند و هم بر سر اسامي

غيرقابل شمارش مي آيند.

I haven’t any money today .

 

اسم غير قابل شمارش

 

من امروز هيچ پولي ندارم.

 

I haven’t no money today .

 

اسم غير قابل شمارش

 

من امروز هيچ پولي ندارم.

من اينجا هيچ كتابي ندارم

I haven’t any books here.

 

اسم قابل شمارش

 

 

من اينجا هيچ كتابي ندارم.

I haven’t no books here.

 

اسم قابل شمارش

 

 

 

5 – كلمه some به معناي (مقداري – تعدادي) در جمله هاي مثبت به

كار مي رود. Some بر سر همه اسم هاي قابل شمارش و غيرقابل

شمارش و همچنين اسم هاي مفرد و جمع مي تواند بيايد. اكنون به چند

مثال ديگر توجه كنيد.

Is there any sugar in your cup? Yes, there issome sugar in my cup.

آيا هيچ شكري در فنجان شما وجود دارد ؟ بله ، مقداري شكر در فنجان من وجود دارد.

Are there any cars in the street? Yes, there are some cars in the street.

آيا هيچ اتومبيلي در خيابان وجود دارد؟ بله ، تعدادي اتومبيل در خيابان وجود دارد.

Is there any water in the glass? No, there isn’t any water in the glass.

آيا هيچ آبي در ليوان وجود دارد؟ نه، هيچ آبي در ليوان وجود ندارد.

Are there any students in the class? No,there are no students in the class.

آيا هيچ دانش آموزي در كلاس هست ؟ نه، هيچ دانش آموزي در كلاس نيست.

 

لغات درس دوم

Get out of

ترك كردن – خارج شدن

Go around

به اطراف رفتن

Hers

مال او

His

مال او

Hold

نگه داشتن

Hole

سوراخ

Its

مال او

Knife

چاقو

Knowledge

دانش

Like

مانند

Lots of

مقدار زيادي- تعداد زيادي

Mine

مال من

Navy

سرباز نيروي دريايي

Ours

مال ما

Photograph

عكس

Photographer

عكاس

Plant life

زندگي گياهي

Rather

نسبتاً

Rock

سنگ

Russian

روسي

Sailor

ملوان

Seem

به نظر رسيدن

Space

فضا

Spaceship

سفينه فضايي

Steal

دزديدن

Take a photograph

عكس گرفتن

The other

ديگري

Theirs

مال ايشان

Till

تا

Understand

فهميدن

Wide

پهن

Windy

بادي – پرباد

Would like

تمايل داشتن

Yours

مال شما

 

تمرين درس دوم

1- There is …….bread on the table.
1) some
2) any
3) many
4) very

 

2 – Has your mother cooked……..for dinner?

1) something
2) anything
3)everything
4)nothing

 

3 – Do you see any monkeys in this picture? No, I see … monkeys in that picture? No, I see….. monkeys in that picture.

1) any
2) some
3) very
4) no

 

4 – Do you have …. Money in your pocket? Yes, I have some money in my pocket.

1) any
2) many
3) very
4) no

 

5 – Is that your car ? No, that’s not … that’s ………

1) my – hers
2) my – your
3) no friend
4) no friends

 

6 – Do you have …..in this city? Yes , I have some friends in this city

1) any friend
2)any friends
3)no friend
4)no frienss

 

7 – Is that house … ? yes, that’s …. House.

1) yours – ours
2)yours – our
3) your – ours
4)your –our

 

8 – would you mind….your radio so loud? I am trying to study.

1) playing
2) to play
3)not playing
4) not to play

 

9 – Do you have anything in your hands? No, I have ……in my hands.

1) anything
2)everything
3)manything
4)nothing

 

10 – Your son has become a big boy. He …. Fast.

1) is looking for
2) is growing up
3) is getting up
4)is picking up

+ نوشته شده توسط علی اکبردهقانی در یکشنبه دهم بهمن 1389 و ساعت 14:43 | آرشیو نظرات

درس اول - ماضي بعيد (گذشته كامل)

دستور زبان
دستور زبان يا گرامر اين درس درباره ماضي بعيد (گذشته كامل) مي باشد. به اين زمان، در انگليسي past perfect tense گفته مي شود.

1 – زمان ماضي بعيد براي عملي به كار برده مي شود كه در گذشته قبل از عمل ديگري انجام شده است. مثلاً من قبل از اينكه به رختخواب روم يك ساندويچ خورده بودم. (هر دو عمل رفتن به رختخواب و خوردن ساندويچ در گذشته انجام شده است ولي خوردن ساندويچ قبل از رفتن به رختخواب صورت گرفته است)

 

2 – فرمول اين زمان به صورت had +pp مي باشد. يعني از فعل had به اضافه قسمت سوم فعل، براي فعل ماضي بعيد استفاده مي كنيم.

 

 

3 – براي سؤالي اين زمان از فعل كمكي had‌ استفاده مي كنيم.

Had you eaten a sandwich before you went to bed?

آيا شما قبل از آنكه به رختخواب بروي يك ساندويچ خورده بودي ؟

 

4 – براي منفي اين زمان از فعل كمكي had not ‌ استفاده مي كنيم.

I had not eaten a sandwich befor I went to bed.

من قبل از اينكه به رختخواب بروم يك ساندويج نخورده بودم.

 

5- فعل گذشته كامل در چه مواردي به كار مي رود؟
الف) هر گاه در جمله مركب، حرف اضافه before( قبل از) يا after( بعد از) همراه يك فعل گذشته ساده وجودداشته باشد، از فعل گذشته كامل استفاده مي شود. مانند :

She turned off the TV before she went to bed.

 

او قبل از اينكه به رختخواب برود تلويزيون را خاموش كرده بود.

She ate lunch after he had washed her hands.

 

او پس از آنكه دستانش را شسته بود، ناهارش را خورد.

ب) هر گاه در جمله قيد befor(قبلاً) و يا previously (قبلاً) وجود داشته باشد، فعل به صورت گذشته كامل به كار مي رود. مانند :

I had seen this film before

من قبلاً اين فيلم را ديده بودم.

I had cleaned this room previously.

 
   

 

من قبلاً اين اتاق را تميز كرده بودم.

ج) هر گاه در جمله مركب by the time‌(وقتي كه ) همراه

فعل گذشته ساده وجود داشته باشد، زمان گذشته كامل كاربرد دارد. مانند :

I had cleaned this room by the time you arrived.

   

 

وقتي كه شما رسيديد، من اين اتاق را تميز كرده بودم.


د) هر گاه در جمله مركب، as soon as‌ (به محض اينكه) همراه

فعل گذشته ساده وجود داشته باشد، گذشته كامل كاربرد دارد . مانند :

   

I went to visit her as soon as I had known she was ill.

من به محض آنكه دانستم كه او مريض است به ملاقاتش رفتم.

و) هر گاه در جمله مركب already‌ (قبلاً) همراه فعل گذشته ساده وجود داشته باشد

فعل گذشته كامل به كار مي رود.

 
   

He had already learned English when he went to England.

او وقتي كه به انگليس رفت تقريباً انگليسي را ياد گرفته بود.

توضيح آنكه كلمه already معمولاً had, pp مي آيد.

ن) از قيد زمان و حرف اضافه ( مدت زمان+ for) نيز همراه فعل

ماضي بعيد استفاده مي شود.

I hadn’t been in Tehran for six months when I arrived.

 

امروز كه من به تهران رسيدم، براي شش ماه بود كه در تهران نبودم.
گاهي هيچ يك از مطالبي كه در بالا گفته شد، در جمله ديده نمي شود و

ما از معني جمله متوجه مي شويم كه در گذشته عملي قبل از

عمل ديگر انجام شده است و بايد فعل گذشته كامل به كار ببريم.
اكنون به چند مثال ديگر از گذشته كامل توجه كنيد.

Mary went to the party because they had invited her.

ماري به مهماني رفت چون آنها او را دعوت كرده بودند.

Ali was very happy because he had got good marks.

علي خيلي خوشحال بود چون نمرات خوبي گرفته بود.

I had finished university before I was 22.

من قبل از 22 سالگي ام دانشگاه را تمام كرده بودم.

I had read this story before.

من قبلاً اين داستان را خوانده بودم.

+ نوشته شده توسط علی اکبردهقانی در جمعه یکم بهمن 1389 و ساعت 20:29 | آرشیو نظرات

بسمه تعالی

آزمون درس:زبان (2) دبیرستان: شاهد نجمیه تاریخ آزمون: 5 / 3 /89

 

نام ونام خانوادگی: پایه: دوم شروع آزمون: 8 صبح مدت امتحان: 90 دقیقه

 

توجه: پاسخها را فقط در پاسخ نامه بنویسید.

 

1- دیکته : کلمات ناقص را کامل کنید و شکل کامل آنها را در پاسخ نامه بنویسید؟(3نمره)

 

When she did the p– zzle right, the man gave her a sli– e of banana.

 

The sp– cesh –p went around the moon.Jack hurt his thumb with a ham –er. Children worked in co –l mines.

Their bosses were cru– l to them. They went on a trip to the se– side. His wife said good b –e to him and left.

We bre– t – e through our nose. Something has sc –red the horse.

These questions do not req – ire a full answer. This shirt is not su – t – able for winter days.

 

2- واژگان : الف) جای خالی جملات را با واژه مناسب پر کنید. یک واژه اضافی است. (4 نمره)

airport – giggle – along – topic – completely – language – terrible – faces – lazy

13- A ……….lab is a very good place to learn English.

14 -The same side of the moon ………. the Earth all the time.

15 -You can see many planes in this ………...

16 -There was a ……….. car accident near our high school.

17 -He doesn’t like to work at all. He is very………….

18 -He couldn’t find the house. He was ………….mixed up.

19- If you hiccup in the classroom, your friends may start to ………….

20-The …………. of his composition was “Problems in big cities .

 

ب) با توجه به مفهوم جملات گزینه مناسب را انتخاب کنید.(2 نمره)

21- Don’t you want to …………the money you borrowed from me?

a- come back b- give back c- get up d- turn up

22- “What is your ….…….. for being late?” I missed the bus.” a- business b- behavior c- reason d- advice

23- Hiccups are not an illness, but they are a big bother. “ bother ” means………… a-like b-hurt c- price d- trouble

24- People often disagree about religion and ………….

25-It is against the…………to make children work a- politics b- weather c- transport d- health

ج) با دانش خود جملات ناقص را کامل کنید؟(2 نمره)

25- It is against the …………to make children work. 26-I hate onion soup. “ hate” is the oppositeof…………. 27- This man ………… the world’s record in the 100 meters.

28- A ………… is a way of starting a conversation.

3- دستور: الف) گزینه مناسب را انتخاب کنید. (2 نمره)

29- We ……….. English before we left our country.

a- learn b- have learnt c- will learn d- had learnt

30- “Is this your sister’s bag?” “ No, it isn’t ………… . It’s Mina’s.”

a- hers b- ours c- yours d-mine

31- They arrived in …………..London in ………….. morning.

a- the, the b-…-the c-the, … d- …, ….

32- If the weather …………...rainy, we will stay at home.

a- is b- was c- will be d- would be

ب) جمله ناقص را با توجه به سوال کامل کنید.( 5/0 نمره )

33- What do we call a book which is about history?

We call it a …………..

 

ج)شکل صحیح فعل داخل پرانتز را در جای خالی بنویسید. (2 نمره)

34- We ………….. them if we arrived this morning. (may see)

 

‍‍‍‍ د) دو جمله را با استفاده از ضمیر موصولی مناسب ترکیب کنید.)5/0نمره) .

35- a) These are birds.

b) They fly south in autumn.

 

ر) با توجه به جواب داده شده, سوال مناسب بسازید. )5/0نمره)

36- This bus goes to Tehran every day.

……………………………………………?( This bus)

 

س) با هر گروه از کلمات زیر یک جمله کامل بنویسید. (2 نمره)

37- a house / built / they / for / have / themselves /.

 

38- promise / he / write / did / to / a letter / soon /?

 

 

ط) با توجه به تصاویر داده شده پاسخ دهید. (2 نمره)


39- Does he have any books in his hands?

……………………..............................

 


 

40- What would happen if the boy opened the door of the cage?

 

…………………….........................................................................

 

 

مکالمه:جواب هر سؤال را از ستون سمت راست انتخاب كنيد وحرف مربوط را(a,b,...)درپاسخ نامه بنویسید؟ يك پاسخ اضافی است(3)

A B

 

41: What’s Tehran like? a) It’s in Aban.

42: What is the weather like in Ardebil? b) It’s a crowded city.

43: Does it rain much in your city? c) It’s very big.

44: What month is your birthday? d) It’s very cold.

e) No, not much.

 

ب ) جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنید؟(1 نمره)

 

45-A: Would you……………… helping me clean my room?

B: All right.

46-A: What’s the ………………of India?

B: Delhi, I think.

 

تلفظ: با توجه به مثالها, هر یک از کلمات را در ستون مناسب بنویسید. ( یک کلمه اضافی است.((1 نمره)

 

hope – knew – more – town – stir

50

49

48

47

for

bird

no

house

       

 

درک مطلب : الف) با توجه به مفهوم جملات گزینه مناسب را انتخاب کنید. (3 نمره)

51- In the toy town everything is made of little models. This means that the toy town is………..

 

a- as big as a usual town. b- bigger than a usual town.

c- smaller than a usual town. d- much bigger than a usual town.

52- “There are a few medicines that help to stop the hiccups sometimes.” We understand from this

sentence that………..

a- a few medicines always cure the hiccups.

b- some times all medicines can stop the hiccups.

c- the hiccups can always be stopped by medicines.

d- a few medicines can sometimes cure the hiccups.

 

53- There is much more to learn when we learn a language than just thevocabulary and the

grammar of the language. This means…………..

a- We must learn just vocabulary and grammar of the language.

b- It isn’t just enough to learn vocabulary and grammar.

c- We must not learn vocabulary and grammar at all.

d- vocabulary and grammar are not important in a language.

 

ب ) متن زیر را با دقت بخوانید به سوالهای 54و 55 پاسخ کامل دهید و گزینه صحیح سؤالات 56 تا 59 را انتخاب کنید . (4 نمره)

 

Mr. Johnson had finished university. He started teaching at a high school. One morning he woke up at 8:00, and school started at 8:30. Quickly he washed, dressed, jumped in his car, and drove to school. When he got to school, classes had started. He didn’t go to the teacher’s room but he went into his class.After two or three minutes the students started laughing, and he couldn’t understand the reason. Suddenly he looked down and understood. He had put on one black shoe and one brown shoe.

54- Did he wake up early in the morning?

55- Why did the students laugh?

56- He taught at a high school before finishing university. True False

57- He went to school by car. True False

 

58- He hadn’t put on his shoes. True False

 

59- When he got to school, he …………..

a- stayed in his car. b- went to the teacher’s room.

 

c- changed his shoes. d- went to his class

 

GOOD LUCK

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
فروش ویژه ست سارافون و گردنبند بهار

سال جدید را با زیبایی کامل و منحصر به فرد آغاز کنید. این بار برای سال جدید ما ست سارافون و گردنبند بهار را برای ارائه به شما آماده کرده ایم. سارافون این ست دوخته شده از بهترین پارچه ترگال و طراحی شده در دو رنگ بنفش و بژ طلایی برای اغنا کردن سلایق همه ی شما خریداران محترم ارائه شده است. این سارافون بصورت جلو باز می باشد که با یک کمربند به هم اتصال پیدا می کند. سارافون بصورت تک سایز ارائه شده و مناسب برای سایزهای 36 تا 42 می باشد. در این ست از یک گردنبد زیبا با مهره های چوبی رنگی متناسب با فضای دل انگیز بهاری استفاده کرده ایم که زیبایی این کار را دو صد چندان می کند. طراحی روی پارچه این کار که به فضای بهار و پرندگان اشاره دارد، انحصاری بوده و در بازار موجود نمی باشد.
همیشه خرید برای سال جدید یکی از سخت ترین کار ها است ولی این بار ما این مشکل شما را با یک ایده زیبا حل کرده ایم. حالا فقط نوبت انتخاب شماست!
این محصول به صورت Free Size بوده (مناسب برای سایز های 36 تا 42) و در دو رنگ بنفش و بژ طلایی عرضه شده است.

» برای مشاهده توضیحات و تصاویر بیشتر این محصول اینجا را کلیک کنید ...


روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت : 39000 تومان

فروش ویژه ست سارافون و گردنبند بهار


اطلاعات کاربری
لینک دوستان
  • نمایندگی هتل های تهران
  • کاماکا دانلود
  • سی مرجع
  • فروشگاه بـــــــروز
  • فروشگاه لوازم ارزان
  • تفریح و سرگرمی دی دی
  • تبادل لینک رایگان
  • خبرگیر
  • یک باکس | تبادل لینک
  • دانلود آهنگ
  • سفارش عینک آفتابی
  • اس ام اس
  • آیـــــــ ار دانلــــــود - IR Download
  • فروشگاه عطر و ادکلن
  • آرشیو اس ام اس الوند
  • تبادل لینک سه طرفه
  • تبادل لینک پارسی
  • سامانه افزایش بازدید | تبادل لایک
  • سایت و انجمن مهندسین متالورژی
  • خرید اینترنتی
  • مطالب جالب
  • بی نهایت اس ام اس
  • هاست نامحدود لینوکس
  • تبادل لینک رایگان و افزایش بازدید
  • تبادل لینک
  • دانشنامه حقوق
  • دایرکتوری تبادل لینک
  • تبادل لینک هوشمند
  • آموزش بورس به زبان ساده
  • فروشگاه اینترنتی
  • اس ام اس عاشقانه
  • عکس
  • تبادل لینک رایگان
  • تبادل لینک
  • سایت تفریحی بست لایک
  • كلوپ خنده
  • اسکریپت*بازی کامپیوتر*نرم افزار
  • آهنگ ها وبرنامه هابا لینك مستقیم
  • دانلود قالب های جدید وبلاگ
  • بمب☺خنده
  • amgfilm
  • لینک شما در هزاران سایت
  • viki REZA
  • الکسا |Alexa
  • سامانه پیامک رایگان
  • گالری عکس
  • آتلیه دات کام
  • تبادل لینک
  • سایت سه تار
  • فروش اینترنتی کارت شارژ ایرانسل، همراه اول ،رایتل، تالیا
  • تبادل لینک هوشمند
  • نیازمندی های آستارا
  • پاتوق
  • آگهی رایگان
  • خرید شارژ , پرداخت قبوض
  • ما داریم
  • خرید ساعت مچی
  • پرسپولیس همیشه قهرمان
  • عکس
  • بازی جنگ فضایی
  • یک روز دات نت
  • vps با پورت 1 گیگ
  • تبادل لینک رایگان
  • تبادل لینک 3 طرفه
  • دانلود اهنگ فیلم و..جدید
  • فيس بوك جوانان خير
  • فروشگاه زنجیره ای پارسی
  • گنجینه عربي- عليزاده
  • 2جوکس
  • دانلود آهنگ وکلیپ
  • فقط بخاطر تنها عشقم محمد
  • مهندسی شیمی
  • جدیدترین و بروزترین ها
  • دانلود آهنگ های شاد و غمگین ایرانی
  • تيك تك دانلود
  • گنبد کانتر
  • قصر موزیک
  • هر چی بخوای هست
  • رایان-دانلود 0098
  • تبادل لینک هوشمند
  • سایت تبادل لینک
  • بازدید خود را ده برابر کنید
  • تبادل لینک
  • تبادل لينك
  • تبادل لينك سه طرفه
  • تبادل لینک
  • دانلود-ایران
  • تك پاتوق
  • فروشگاه اینترنتی
  • تبادل لینک | ثبت بک لینک رایگان
  • دانلود رایگان
  • ساعت زنانه جدید
  • عینک ریبن
  • فروشگاه گن لاغری
  • تبادل لینک رایگان
  • خرید شارژ ایرانسل
  • ساعت مچی مردانه اصل
  • سایت تبادل لینک
  • تفریحی و سرگرمی اس ام اس سند
  • سایت عاشقانه لاور فان
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 547
  • کل نظرات : 132
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 139
  • آی پی امروز : 86
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 306
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 382
  • بازدید ماه : 730
  • بازدید سال : 18,875
  • بازدید کلی : 1,591,106
  • کدهای اختصاصی